Franska

Nu ligger jag återigen i sängen, funderar på att börja läsa en ny franskabok. Jag vill verkligen lära mig franska utantill och kunna prata språket flytande tills jag tar studenten. Jag har nämligen stora planer på att flytta dit och plugga eller jobba, dessutom tycker jag att språket är så himla vackert. Det skulle vara så användbart att kunna ytterligare ett språk bra, det blir lättare att kommunicera med flera delar av världen och det värdesätter jag högt!
Tänk vad underbart det skulle vara att bosätta sig på franska riviäran och verkligen leva sig in i landets kultur och lära känna människor därifrån. Om den drömmen skulle bli verklighet så har man ju verkligen nytta av sina förkunskaper i språket, så det är väl bara att läsa på!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0